Haberler
SKALADIES ANTALYA GÖREVDE – İLK PROJE PATARA ARKEOLOJİK KAZI EVİ
Değerli SKAL Antalya Üyeleri
Ulu İnşaat Sunum
Skal Antalya Eylül Ayı Toplantısı Yapıldı
Skal Antalya Mayıs Ayı Toplantısı
Skal Antalya Şubat Ayı Toplantımız,
USDF İZMİR TOPLANTISI
  tüm haberler
Kampanyalar
Anadolu Hastanelerinde %25 indirim
Eleven Interior'da indirim
Crowne Plaza Antalya Otel'inde %20 indirim
The Marmara Antalya Otel'de %20 indirim
Limak Hotels'de %20 indirim
  tüm kampanyalar
Bora AKTÜRK
PAZARLAMADA GELİNEN SON NOKTA : BÜYÜLEMEK - 21.3.2019 / 15:10:51

Günümüz dünyasında her sektörde her alanda korkunç bir rekabet gözlemliyoruz. Eskiye göre nüfus artıyor, okullar, üniversiteler artıyor, yeni şirketler kuruluyor, ürünler hizmetler çeşitleniyor, iletişim teknolojileri ve sosyal medyanın da etkisiyle, herkes her türlü ürün ve hizmete istediği her an ulaşabiliyor. Hatta siz herhangi bir ürüne ulaşmak için bir çaba göstermeseniz bile, kullandığınız sosyal medyaların, arama motorlarının, internet tarayıcıların çerezleri ve algoritmaları sayesinde size ilginç gelebilecek ürün ve hizmetleri sizin gözünüze sokuyorlar. Yani size ilginç gelecek sizi etkileyebilecek ürün ve hizmetlerden kaçmanız bir noktada imkansız hale geliyor.
 
Bu genel tespitlere turizm sektörü açısından bakacak olursak, aynı durumun turizm için de geçerli olduğunu göreceğiz. Turizm sektöründe de kıran kırana bir rekabet söz konusu. İspanya, Yunanistan, Mısır, Türkiye gibi ülkeler kendi aralarında rekabet ederken Türkiye içinde de bölgeler arasında hatta Antalya bölgesinin içindeki Kemer, Göynük, Beldibi, Lara-Kundu, Belek, Side, Alanya gibi daha alt bölgeler arasında bile rekabet var. Bütün oteller çok güzel, çok lüks yemekler çok lezzetli. Yani kısacası insanları etkileyebilecek çok ürün ve hizmet var. Peki herkesin bu kadar lüks, bu kadar mükemmel olduğu bu rekabet ortamında artık bir ürün veya hizmeti katma değerli bir şekilde satabilmek için “İNSANLARI ETKİLEMEK” yeterli mi? Bence değil. Bence burada anahtar kelime ETKİLEMEK değil artık BÜYÜLEMEK. Zira rekabette avantaj sağlama, bir ürün veya hizmeti hakkıyla, katma değerli bir şekilde satabilmek için İNSANLARI ETKİLEMEK yetmiyor BÜYÜLEMEK gerekiyor. Yani insanlara büyüleyici bir ortam ve hizmet deneyimi sunmak gerekiyor.
 
Ben şahsen bugüne kadar çeşitli zamanlarda ve çeşitli vesilelerle Alanya – Kaş hattında bir çok 5 yıldızlı, gerçekten üst segment denebilecek otellerde kaldım veya bulundum. Artık bir otelin sahip olduğu lüks beni cezbetmiyor, büyülemiyor. Çünkü hemen hemen hepsi aşağı yukarı aynı seviyede. Ama bir 5 yıldızlı otelin doğayla ne kadar içiçe olduğu, binalarını yeşilin doğanın içine adeta yedirmiş olduğu beni daha çok ilgilendiriyor. Mesela son yılların yükselen trendi TRENLE DOĞU EKSPRESİ TURU aslında son derece köhne, zamana yenik düşmüş trenlerle yapılıyor. Ama Doğu Ekspresinin insana vaat ettiği deneyim ve atmosfer o kadar BÜYÜLEYİCİ ki, insanlar o trenin içine girince, o atmosferi teneffüs etmeye başlayınca büyük şehirlerde yaşamakta oldukları süper lüks, havuzlu, güvenlikli, fitness centerli sitelerinin konforunu aramıyorlar.
 
Yurtdışından da bir örnek vermem gerekirse WALT DİSNEY Stüdyoları’nın DISNEY CRUISE LINE adında bir kruvaziyer şirketi var. Miami’den kalkan gemi Karayip adalarını geziyor. Peki bu gemiyi diğerlerinden ayıran fark ne? Geminin içinde WALT DISNEY’în büyülü dünyası yaratılmış. Her an bir Walt Disney karakteri karşınıza çıkıp çocuğunuza bir etkinlik yaptırabilir. Dolayısıyla çocuklu aileler için çok güzel bir alternatif. Veya Amerika’nın bir öok yerinde Tom Hanks’in meşhur Kutup Ekspresi filmindeki tren ortamını yaratan POLAR EXPRESS TRAIN RIDE adı altında macera trenleri var. Verdiğim bu örneklerin hepsinin ortak noktası gerçekten BÜYÜLEYİCİ BİR ATMOSFER vaat etmeleri.
 
Peki bizim ülkemiz yerli ve yabancı turistleri BÜYÜLEMEK için yeterli bir potansiyele sahip mi? Bu konuda Allah’ın sevgili kullarıyız. Cennet gibi bir vatanımız var. Doğasıyla, tarihiyle, kültürüyle, iklimiyle, mutfağıyla,  (her ne kadar son yıllarda aşınmaya başlasa da) misafirperver, yardımsever, güleryüzlü insanlarıyla, verdiği muhteşem fotoğraflarla ülkemizin insanları BÜYÜLEMEK için hiçbir eksiği yok fazlası var. Tek yapmamız gereken biraz yaratıcılıkla, küçük dokunuşlarla bu eşsiz malzemeden çok daha BÜYÜLEYİCİ hikayeler yazmak.
 
Sözün kısası, turizm sektörümüzün tüm paydaşlarıyla bu dinamik ve küresel rekabet ortamında ayakta kalabilmek ve katma değer yaratabilmek için BÜYÜLEYİCİLİK kavramına odaklanmalarını önermek isterim.
 
Bora AKTÜRK
Avukat



[<< Geri Dön]
Yazarlarımız
Bora AKTÜRK
PAZARLAMADA GELİNEN SON NOKTA : BÜYÜLEMEK
........................
Özel Oytun Türköğlu
TripAdvisor ve Çevrimiçi İtibar Yönetimi
........................
Hamit KUK
Türk turizminin yeni vergilerle imtihanı!
........................
Mehmet BAHAR
“80’e 20” Kuralı
........................
Mehmet MÜLAYİM
Turizmde farklılık fark yaratır
........................
K. Dinçer SARIKAYA
2017 YILI İSTATİSTİKSEL OLARAK 2016’DAN İYİ
........................
Umman ÇETİNBAŞ
KALİFİYE PERSONEL EĞİTİMİ Hakkında bir Röportaj...
........................
Salih ÇENE
Dolar-Avro Tartışmaları Bize Fayda Sağlar Mı?
........................
Asuman TARIMAN
Sevgili Skal Dostlarım,
........................
Emir HEPOĞLU
Mecburen
........................
sponsorlarımız
başkanın mesajı
İlk edindiğimiz bilgilere ve gerçekleşmelere göre, 2019 Sezonunun beklentilerimizin üzerinde verimli ve başarılı geçeceğinin müjdelerini  ...
devam
antalya hakkında

Antalya, Türkiye’nin önemli turizm merkezlerinden biridir. Turizm, il ve kent merkezi ekonomisini belirler. Antalya aynı zamanda, Türkiye'nin büyük ölçekli göç ...

devam
Skal International Antalya © 2010 Tasarım ve Programlama İDA Consulting