Haberler
SKALADIES ANTALYA GÖREVDE – İLK PROJE PATARA ARKEOLOJİK KAZI EVİ
Değerli SKAL Antalya Üyeleri
Ulu İnşaat Sunum
Skal Antalya Eylül Ayı Toplantısı Yapıldı
Skal Antalya Mayıs Ayı Toplantısı
Skal Antalya Şubat Ayı Toplantımız,
USDF İZMİR TOPLANTISI
  tüm haberler
Kampanyalar
Anadolu Hastanelerinde %25 indirim
Eleven Interior'da indirim
Crowne Plaza Antalya Otel'inde %20 indirim
The Marmara Antalya Otel'de %20 indirim
Limak Hotels'de %20 indirim
  tüm kampanyalar
Mehmet BAHAR
“80’e 20” Kuralı - 21.3.2019 / 15:43:37

İtalyan matematikçi, ekonomist Vilfredo Pareto’nun yaptığı gözleme göre, İtalya’nın bütün gelirinin %80’ine, İtalyan nüfusunun sadece %20’si ne sahip olduğunu farketmiştir. Daha sonrasında ise araştırma farklı noktalara kaymış ve hayatımızın genelinde “80’e 20” kuralının hakim olduğu gözlemlenmiştir. İlk duyulduğunda kulağa biraz saçma gibi gelse de yapılan çalışmaların çoğu bu kuralı doğrulamaktadır. Buna göre;

- Şirket gelirinin %80’i satışların %20’sinden gelir
- Ülkedeki gelirin %80’i vatandaşların %20’sine dağılır
- Trafikte kazaların %80’i sürücülerin %20 si gerçekleştirir.
- Dolabımızdaki kıyafetlerin %20’sini %80 sıklıkla giyiyoruz.
- Bir dildeki kelimelerin %20 sini öğrendiğinizde dilin %80’inine hakim olursunuz.
- Bir işletmede şikayetlerin %80’ini yapılacak %20’lik iyileştirme ile gidermek
mümkündür.

Örnekleri çoğaltmak mümkündür. Bu kural her ne kadar “80’e 20” olarak bilinse de zaman zaman yapılan analizler ve çalışmalarda elde edilen sonuçlarda “85’e 15”, “75’e 25” gibi ufak tefek farklılıklar oluşabilmektedir. Fakat genel itibariyle oluşan bu tür tabloya literatürde “80’e 20” kuralı veya Pareto Analizi denilmektedir.

Özellikle şikayetlerin çözümü konusunda çok faydalı olan bu yöntemin daha da iyi anlaşılabilmesi için örnek bir şikayet tablosu aşağıdadır.

Örneğimiz restaurantta misafirlerden gelen şikayetlerin alt alta yazılması ve bu şikayetlerin tekrar sayılarından oluşmaktadır.

 

Sıra Şikayet
Sayısı
%
Top.%
1 Siparişlerin gelmesi uzun sürüyor
89
29,67%
29,67%
2 Sipariş vermek uzun sürüyor
60
20.00%
49,67%
3 Yemekler çok yağlı
49
16,33%
66.00%
4 Garson hizmeti iyi değil
36
12.00%
78.00%
5 Masalar pis
18
6.00%
84.00%
6 Porsiyonlar çok az
11
3.67%
87,67%
7 Genel hijyen çok kötü
9
3.00%
90,67%
8 Masada tuz, biber, peçete vs. Eksik
7
2.33%
93.00%
9 Çalışanlar çok kaba
7
2.33%
95.33%
10 Fiyatlar çok pahalı
5
1.67%
97.00%
11 Restaurant çok soğuk
4
1.33%
98.33%
12 Işıklandırma yetersiz
2
0.67%
99.00%
13 Sandalyeler rahat değil
2
0.67%
99,67%
14 Havalandırma yetersiz
1
0.33%
100 %
  T O P L A M
300
100 %
 

 

Yukardaki örnekte de görüleceği üzere 14 ana başlıkta toplanmış olan şikayetlerin sadece ilk 4 tanesinin düzeltilmesi şikayetlerin %78’ini çözmüş olacak. Yine bu tabloya göre şikayetlerin ilk 7 adedinin çözülmesi durumunda şikayetlerin %90’ından fazlası çözülmüş olacaktır.

Hayatımızın tüm alanlarına uygulayabileceğimiz bu 80’e 20 kuralını sezona hazırlandığımız bugünlerde ihtiyaç duyulan tüm alanlarda kullanmanız dileğiyle herkese şimdiden güzel bir sezon diliyorum.



[<< Geri Dön]
Yazarlarımız
Bora AKTÜRK
ANTALYA TURİZMİNİN 12 AYA YAYILMASI İÇİN BİR ALTERNATİF OLARAK “MEZUN TURİZMİ”
........................
Özel Oytun Türköğlu
TripAdvisor ve Çevrimiçi İtibar Yönetimi
........................
Hamit KUK
SAHİ, ŞU TURİZMCİLER OLMASA TURİZM DAHA MI GÜZEL İDARE EDİLİRDİ?
........................
Mehmet BAHAR
HAYAT SEÇTİĞİNİZ KADINDIR
........................
Mehmet MÜLAYİM
Turizmde farklılık fark yaratır
........................
K. Dinçer SARIKAYA
2017 YILI İSTATİSTİKSEL OLARAK 2016’DAN İYİ
........................
Umman ÇETİNBAŞ
KALİFİYE PERSONEL EĞİTİMİ Hakkında bir Röportaj...
........................
Salih ÇENE
Dolar-Avro Tartışmaları Bize Fayda Sağlar Mı?
........................
Asuman TARIMAN
Sevgili Skal Dostlarım,
........................
Emir HEPOĞLU
Mecburen
........................
sponsorlarımız
başkanın mesajı
Bildiğim kadarıyla Sezonumuz iyi geçiyor; Doluluklar çok iyi, Misafirlerimiz memnun, Çalışanlar memnun, Acentacılar, Otelciler ve Sektörün ...
devam
antalya hakkında

Antalya, Türkiye’nin önemli turizm merkezlerinden biridir. Turizm, il ve kent merkezi ekonomisini belirler. Antalya aynı zamanda, Türkiye'nin büyük ölçekli göç ...

devam
Skal International Antalya © 2010 Tasarım ve Programlama İDA Consulting