Haberler
SKALADIES ANTALYA GÖREVDE – İLK PROJE PATARA ARKEOLOJİK KAZI EVİ
Değerli SKAL Antalya Üyeleri
Ulu İnşaat Sunum
Skal Antalya Eylül Ayı Toplantısı Yapıldı
Skal Antalya Mayıs Ayı Toplantısı
Skal Antalya Şubat Ayı Toplantımız,
USDF İZMİR TOPLANTISI
  tüm haberler
Kampanyalar
Anadolu Hastanelerinde %25 indirim
Eleven Interior'da indirim
Crowne Plaza Antalya Otel'inde %20 indirim
The Marmara Antalya Otel'de %20 indirim
Limak Hotels'de %20 indirim
  tüm kampanyalar
Mehmet MÜLAYİM
Turizmde farklılık fark yaratır - 2.11.2017 / 15:53:08

Farklı olmak, kopyacı değil yaratıcı olmak yapılan her işte sizi rakiplerinizin önüne taşıyor, başarınız için sürükleyici oluyor. Yaratıcı, günün trendlerini öteye taşıyan yenilikler ve tüketici odaklı yapılmamışı ilk yapmak ve bunu başarılı bir şekilde pazarlayabilmek ağırlama sektöründe işletmeleri öne çıkarıyor.

90’ların başlarıydı, Hilton Oteli genel müdürü Klaus Martiensen otelin o yıl gösterdiği başarının ödülü olarak tüm yönetim kadrosunu Avusturya’ya kısa bir hafta sonu gezisine götürdü. Bu seyahatimizde o zamanlar gencecik olan bir havayolu ile uçtuk. ‘Virgin Air’ uçak iç dizaynı, ekiplerin üniformaları, verdiği hizmet ve ikramları ile o günler için hiç alışık olmadığımız farklılıkları ortaya koymuştu. Hayran kaldık ve üzerinden geçen neredeyse 25 seneye rağmen, zaman zaman bir araya geldiğim katılımcıların tümünün o geziden akıllarında kalan en önemli şey Virgin Air’de aldığımız hizmet ve farklılıklar olduğunu dinliyorum. Virgin Air o rüzgârı çok da iyi kullanamadı ve günümüzde yönetim anlayışının en önemli faktörü olan sürdürülebilirliği sağlayamadı. Yarattığınız farklar sizi evet öne çıkarıyor, ancak bunu doğru yöneterek sürdürülebilir başarıyı yakalamak gerekiyor.

Genelleme yapmasak da ülkemiz turizm sektöründe genel teamülün ne olduğunu irdeleyelim. Yeni yatırımların büyük çoğunluğu, otel, acente, tur operatörü ve hatta hava yolu olsun pazardan nasıl pay alırız mantığı ile yapılır. Payını kapmaya niyetli olduğumuz ürünü nasıl kopyalarız? Oysa ilk soru, ‘kendimiz nasıl pazar yaratırız?’ olmalı. Pazardan pay alma yolu olarak görülen genelde ‘Kopyacılık’. Düşünce olarak eğer ben komşu otele benzer konseptlerde hatta aynı mimar, iç mimarların ve peyzaj mimarlarının elinden çıkmış, aynı konseptleri kopyalarsam tüketici için oraya veya buraya gitmek neyi değiştirir?

Yeni konseptler ve buna bağlı yeni pazarlar yaratabilmek vizyon ve yaratıcılık ister. Fark yaratmanızı ister, farklı olmanızı ister. Aksi halde gelen turist sayını hep beraber paylaşır dururuz. Yeni açılanlar ise aynı çanaktan pay alır ve işletmeler güçleneceğine hep beraber zayıflar, daha düşük fiyatlara razı ve boynu bükük kalır.

Sektörümüzde ilerleme, gerek destinasyonlarda gerekse tüketiciye hizmet vermekte olduğumuz tesislerde yapılmamışları yaparak fark ortaya koyarak, acente ve operatörler açısından da hizmet ve teknolojide aynı çabayı ortaya koyarak sağlanabilir.

‘Herkes gibi olan herkes gibi olur’ fark yaratmayı becerebilirseniz işte o zaman rekabet ortamından sıyrılır ve tüketicinin sadakat göstereceği işletmeler olursunuz.

Şu an okuyucularımın bir kısmından ‘Peki farklılığı nasıl yaratacağım?’ sorusunu duyar gibi oluyorum. Cevabı bende değil sizde… İşletmelerinizde çalışan herkesin görüşlerine saygı duyarak yapacağınız hizmet ve gelişim odaklı beyin fırtınaları, o fırtınalardan çıkan sonuçları sahiplenmeniz, yeniye el uzatma cesaretiniz ve enerjiniz, denemek, sahiplenmek, vazgeçmemek ve sonra tekrar baştan aynı çabaları durmaksızın ortaya koymak.

‘Herkes gibi olursan, herkes gibi olursun’ sloganını sahiplenerek Türk turizmi ve başarısı için her birimizin farklı renkleri, farklı sesleri ve farklı çiçekleri olmalı.



[<< Geri Dön]
Yazarlarımız
Mehmet BAHAR
NETWORKING VE SKAL KARDEŞLİĞİ
........................
Mehmet MÜLAYİM
Turizmde farklılık fark yaratır
........................
K. Dinçer SARIKAYA
2017 YILI İSTATİSTİKSEL OLARAK 2016’DAN İYİ
........................
Umman ÇETİNBAŞ
KALİFİYE PERSONEL EĞİTİMİ Hakkında bir Röportaj...
........................
Salih ÇENE
Dolar-Avro Tartışmaları Bize Fayda Sağlar Mı?
........................
Asuman TARIMAN
Sevgili Skal Dostlarım,
........................
Emir HEPOĞLU
Mecburen
........................
Avni AKER
ACB tarafından 'Kongre Turizmi Semineri' düzenlendi
........................
Uğursal UĞUR
Güvenli Alışveriş Sertifikası - SSL nedir? Ne işe Yarar?
........................
sponsorlarımız
başkanın mesajı
Yüksek Sezonumuzun ilk ayı olan Haziran ayına, Ramazan Döneminin etkisiyle biraz düşük başlasak da Ramazan Bayramı ve devamında tatmin edici dolulukla ...
devam
antalya hakkında

Antalya, Türkiye’nin önemli turizm merkezlerinden biridir. Turizm, il ve kent merkezi ekonomisini belirler. Antalya aynı zamanda, Türkiye'nin büyük ölçekli göç ...

devam
Skal International Antalya © 2010 Tasarım ve Programlama İDA Consulting